Over Ons

 

Herendispuut Dutch Intelligence werd september 1992 door vijf vrienden opgericht. Zij vonden dat er al genoeg grijs in de wereld was en dat het hoog tijd werd dat de zwart-witten hun intrede deden in het Bredaasche studentenleven. November 1993 werd HDDI een officieel dispuut onder Studentenvereniging Phileas Fogg. Er bestaan veel misverstanden over de naam Dutch Intelligence en daarom volgt hier nog een keer de uitleg. Dutch Intelligence is een internationale uitdrukking en betekent intelligent op een typisch Nederlandse manier. “Dutchies know better” en vaak is dat natuurlijk ook zo.

De kleuren zwart-wit vormen een even paradoxale tegenstelling als de leden van het dispuut. Totaal verschillend doch afhankelijk van elkaar. Een Dutchie heeft sportieve eigenschappen en is niet vies van cultuur. Naast het bezoek aan het Heinekenmuseum heeft een Dutchie bij minstens de helft van ’s lands brouwerijen een buitengewoon plezierige productconfrontatie ondergaan. Tegenwoordig bestaat Dutch Intelligence uit 79 leden.

Een overvloed aan activiteiten kenmerkt de onderlinge verbondenheid binnen het dispuut. Uitschieters zijn het jaarlijkse Zuilweekend en de Dutch Beer Armageddon. Enkele andere activiteiten zijn: Snikkelaars, Beuk Je Beurs, de nieuwjaarsborrel en D-day. Zozeer hun sponsor ’s lands beste café is, is Dutch een premium dispuut waar slechts een select gezelschap tot kan toetreden. Daarom is Dutch Intelligence altijd op zoek naar kwaliteit om hun gelederen te versterken. Dus “have the guts to go Dutch”, want “no Dutch no glory!”